Artistportalen ett forum för musiker och producenter
Här hittar du både hobby- och professionella artister vare sej det gäller produktion eller bandmedlemmar.
Söker du efter ny trummis, basist, gitarrist... letar du efter nya band medlemmar eller vill du bara prata musik?

Då har du kommit rätt.

2013-10-29
Nu öppnar vi portarna officiellt! Välkommen att lägga in ditt band eller bara snacka musik

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaBandlista       Bli medlem - Lägg till ditt bandBli medlem - Lägg till ditt band 

Band i Norrbotten sökes

Bjud in en vän att läsa det här inlägget

Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget    Forumindex -> övriga instrument
Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne  
Författare Meddelande
baralillajag

InläggSkrivet: Lör Apr 14, 2007 8:25 pm    Rubrik: Band i Norrbotten sökes Citera

Hej och hå! eller vad jag nu ska säga X)

Jag är en liten, underlig, konstig tjej som är 15 år och bor i Norrbotten.
Jag spelar elgitarr och har gjort det i lite mer än ett år men jag tycker att jag kan rätt mycket för att bara spelat i sån kort tid, men solon och sådant...nä det stadiet har jag inte nått än.
Jag har suttit på mitt rum och lyssnat på alla dessa GD- låtar och tänkt: "suck, tänk om man vore som honom?"
Jag gillar musik och beskymmer och annat försvinner när jag lyssnar på någon bra musik. Då far man som in i musikens värld och då spelar allt annat ingen roll. och jag vågar mer..

Jag brukar vara med mina vänner och "spela" men jag tror nog de passar bäst som bara vänner och inte som bandmedlemmar och dessutom har de sagt klart och tydligt: "vi är inget band, vi gör ju det här bara på skojj!" vårt lilla vi-gör-det-på-skojj-band består av Jag och mina tre vänner som diggar Idol, som alltid vill sjunga och envisas med att leva i sin dröm om att vara nästa årets britney spears. Ingen trummis har man heller. och det blir ganska naket med bara gitarr. och så har man tre sångare som inte ens sjunger i samma takt.
Jag har kännt att lågan för musiken börjar slockna och jag har frågat mig själv och jag har kommit fram till vad det är som saknas i mitt liv:
Ett band! ett riktigt band!

Så nu är jag här för att söka efter några trevliga typer att bilda band med.
och då söker jag främst såna som är på ungefär sådan nivå som jag.
Du behöver inte vara något proffs, det räcker att du brinner för att en gång bli det.
Bra vore det om du hade taktkänsla och kan känna när man ska byta ackord. Annars blir det ju inte mycket gjort.
Du kan vara 13-15 eller kanske till 18.
Jag skulle villja köra rock-punk och liknande.
Det skulle behövas: basist, trummis, sångare och kanske keyboard och en till elgitarr
Tveka inte om du tror att du inte duger, eller inte är tillräckligt bra för som sagt du behöver inte vara proffs. Allt du behöver är viljan att bli något stort. om du har det kan du bli vad som helst. du kan bli hur bra du än vill.
Men det här handlar inte om att vara bäst- det handlar om att ha kul!

Nån som satte intresse i det här? kontakta mig då på min emajl:

baaraliilajaag@yahoo.se

--
//Malin

:D :shock: :P 8) :lol: :roll: :D
Till överst på sidan
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Visa tidigare inlägg:   
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget    Forumindex -> övriga instrument Alla tider är GMT + 1 timme
Sida 1 av 1

Bjud in en vän att läsa det här inlägget
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet