Kategorier

 
     
Kommentarer
Spara text
 
   

UPPSTÅNDELSE I HIMLEN

UPPSTÅNDELSE I HIMLEN

Det var stor uppståndelse i himmelen, för de visste att just i dag skulle ett barn födas på jorden.
Detta samtalsämne var både tydligt och högt bland änglar och helgon.
En av änglarnas sa.
- Men här uppe sjunger vi och har mycket roligt, vi tänker positivt och vi känner glädje i hjärtat.
Det blir inte lätt att kunna förstå det här på jorden.
Barnen som var redo på att sändas till jorden ville också vara med i samtalet.
Han frågade Gud.
- Jag ska ju ner till jorden, hur ska jag kunna leva där som är så hjälplös och liten?
Gud svarade honom.
- Bland alla änglar där nere, ska jag välja ut en till dig. Som kommer att ta emot dig och ta hand om dig.
Barnet svarade.
- Ja, men här uppe sjunger vi ju bara och gläds åt varandra. Jag vill ju vara glad också på jorden.
- Änglarna kommer att sjunga för dig varje dag. Du kommer att känna änglarnas kärlek och du blir
mycket glad över det.

Många undrade också om inte de kunde få följa med till jorden. Men som de visste hade alla sin plats.
Att bli en ängel var inte så lätt man var tvungen att förtjäna detta. Det hjälpte inte bara med gärningar
utan de måste tänka också gudomligt.
Att man bara tänker att människor är människor med fel och brister. Många gånger kommer de att bli sårade
och besvikna. Men de måste på alla sätt och vis visa mänskligheten att de förtjänar att bli kallade änglar.

När de hade sjungit sina sånger om vänskap, hederlighet oh inte minst om kärleken hade nu barnet mer
frågor att ställa.
- Hur ska jag kunna förstå hur människorna pratar?
Gud svarade.
- Din ängel kommer att tala till dig med de mest älskvärda och vackra ord du kan tänka dig.
Och med tålamod och stor flit kommer du så småningom att kunna tala människornas språk
- Men hur gör jag när jag ska prata med dig?
- Din ängel lär dig att knäppa dina händer och lär dig att bedja.
- Jag har hört att det finns mycket farliga människor på jorden. Vilken ska då beskydda mig.
- Din ängel kommer att beskydda dig med fara för sitt eget liv.
Barnet tyckte att det lät mycket bra men blev på samma gång ledsen.
- Men jag kommer att bli ledsen för jag får inte träffa dig mer.
Änglarna kommer att lära dig att komma tillbaka till dig även om jag alltid är dig nära
Det var stor frid som rådde i himlen och det var en dag att minnas för alla.
Barnet undrade naturligtvis vad hans ängel heter på jorden. Han låg och fantiserade vilka namn han tyckte om.
- Det kvittar egentligen vad de heter bara de är vänliga.
Det kommer att bli en mycket spännande upplevelse att komma till jorden.
- Kanske det blir ett himmelrike på jorden. Man får hoppas det.
När barnet skulle ned till jorden ställer sig änglarna och flaxar med vingarna och de tillönskar honom ett gott liv.
När änglarna var redo att föra honom till jorden hade han en sista fråga.
- Vad heter min ängel på jorden.
Gud svarade.
- Namnet har ingen betydelse utan jag tycker du kan kalla henne endast för mamma.


Bo Grapenskog

 

 
 
 

 
Kommentera

Förnamn
 
   
Rubrik
 
   
E-post (Om du vill bli meddelad när någon skriver.)
 
   
Text

(Logga in för att kunna lägga till bild!)
För att skydda oss från spam, klicka i dom gröna rutorna!
Spam Check 2.0 © JW  D E S I G N