Kategorier

 
     
Kommentarer
Spara text
 
   

Förlåt om ni läser detta

Idag var dagen efter, dagen efter jag gjorde en stor funderare, funderaren på livet, livet som kom, livet som blev, livet som är.
Förlåt alla vänner, förlåt de jag känner. Förlåt om ni blir skadade, ledsna och arga.
Om jag gör det, då blir ni besvikna, jag vet det. Jag orkar inte mer, inte mycket mer åtminstånde, jag vet inte vad jag ska göra.
Inte ännu...
Kanske någon dag, ni förstår vad jag har gjort. Kanske någon dag, ni kommer göra samma sak.
Kanske har ni tänkt samma tanke, då kan vi göra det ihop. Men den tanken är grym, inget för er att tänka på.
Jag kanske gör det, jag vet inte. Om jag gör det så... Förlåt!
Ni var, och är de bästa vännerna man kunnat få.
Det är inte många som ni, och ni blir inte fler. Tänk om fler kunde vara som ni då skulle inga fler slippa bli mobbade mer.

Tänk tanken på att fördärva ditt liv, förändra det du fått, förorsaka något du inte vill.
Tänk att sitta där ensam, helt plötsligt, inte veta vad, hur eller kanske. Inte kunna bli, inte kunna göra och inte kunna finnas för er.
Att vara utanför samhället, det är det jag kanske ska göra.
Det vi hade planerat, ska vi genomföra det ändå? Även om jag inte finns där med er. Ska jag vara där fast jag inte gillar det?
Tänk om livet kunde vara mer som man ville, tänk om tanken var precis som man tänkte. Tänk om livet kunde vara ljusare.

Tack för fina minnen föresten
 

 
 
 

  Förlåt om ni läser detta | Dikter, lyrik & poesi | Förlåt dikter

citat Blair< Tänk tanken på att fördärva ditt liv, förändra det du fått, förorsaka något du inte vill.

Tänk att sitta där ensam, helt plötsligt, inte veta vad, hur eller kanske. Inte kunna bli, inte kunna göra och inte kunna finnas för er. > slut citat



Ja en ruggig tanke - så här i efterhand kan jag ju säga att jag är glad att jag inte tvingats välja den möjligheten fast det känts lockande ibland.

Jag tänker på alla underbara överraskningar livet haft i rockärmen som jag då hade missat.

Det får mej att le - och faktiskt också håppas att livet har någon underbar liten överraskning kvar - jag är nyfiken av naturen men vill inte ta ut något i förskott - varken eländet eller dansen på de små molnen.

Som jag skrev tidigare så går livet i vågor, just nu har mitt liv kommit en bit på väg upp - inte så att jag har nått någon topp precis men det är ganska så bra - inser att det blir vad jag gör det till inom vissa ramar - det går ju inte att kräva vad som helst fast många verkar tro det - dom blir inte lyckliga, men andra som jag känner som förmått att öppna sej för livets verkliga värden dom verkar finna det dom längtat efter - och dessutom ännu mer längtan - för utan längtan inget liv...




hej Blair

kan inte du bli medlem så kunde vi kanske pm:a

vem vet de finns ju en del att stanna kvar för också

fast d inte alltid syns just nu



så som du skrev ,,,,, våga leva

det är ett äventyr

o man vet aldrig va de ska bli av det

men våga

det krävs de mod till o de tror jag du verkar besitta



kanske du kan dela med dej mer av dina tankar

en kram solonge :)

oldwolfie





Kommentera

Förnamn
 
   
Rubrik
 
   
E-post (Om du vill bli meddelad när någon skriver.)
 
   
Text

(Logga in för att kunna lägga till bild!)
För att skydda oss från spam, klicka i dom gröna rutorna!
Spam Check 2.0 © JW  D E S I G N